.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح کوتاه مدت آمریکا و اسرائیل برای غزه چیست؟
طرح کوتاه مدت آمریکا و اسرائیل برای غزه چیست؟

کانال تلگرامی محلل، با اشاره به جنگ علیه غزه نوشت:

 

اکنون به نظر می‌رسد که چارچوب طرح کوتاه مدت دشمن آمریکایی صهیونیستی مشخص شده است.

 

در این طرح که با سفر چندین باره مقامات آمریکایی به منطقه حاصل شده، رژیم صهیونیستی تا اواسط ژانویه (اواخر دی) فشار نظامی را از حیث سرعت، شدت، منطقه جغرافیایی و ابزار توسعه می‌دهد تا حداکثر فشار بر حماس اِعمال شود.

 

در همین زمان، کار بر روی یک توافق آتش‌بس طولانی‌مدت‌تر پیگیری می‌شود؛ استراتژی همان دیپلماسی اجبار است؛ افزایش فشار در غزه بر حماس برای استحصال منافع بیشتر در میز مذاکره.

 

در این طرح، آنها می‌خواهند تا از طریق این تشدید فشار، حماس را به کوتاه آمدن از سقف خود در مذاکرات آتش‌بس که همان "توقف جنگ" ، "معامله سربازان زن با امتیاز مردان نظامی" و "عقب‌نشینی اشغالگر از غزه" است، وادار کنند.

 

پس از یک وقفه نسبتا طولانی، صهیونیست‌ها مرحله سوم عملیات زمینی خود را که مبتنی بر کاهش شدت و شتاب فعلی، عقب‌نشینی از خطوط درگیری مستقیم برای کاهش تلفات، حفظ تسلط آتش، مانور و محاصره از هوا و دریا و زمین در شمال و جنوب نوار، تثبیت ارتش اشغالگر در یک کمربند امنیتی درون غزه(مناطق حائل) و تبدیل آن به مامنی برای حملات هدفمند به عمق است، آغاز می‌کنند.

 

صهیونیست‌ها خود نیز بهتر می‌دانند که شیوه حملات مرحله سوم ظرفیت تحقق اهدافی همچون نابودی حماس و ... را ندارد و کاهش شدت عملیات خود اعترافی بر شکست مراحل قبلی است از این رو این آخرین فرصت صهیونیست‌ها برای کسب یک پیروزی آشکار و مشخص خواهد بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.